
۸۰ درصد زعفران تولیدی به بازارهای هدف صادر میشود
عضو شورای ملی زعفران توسعه صادرات زعفران را مستلزم بازاریابی و شناسایی کیفیت محصول ایرانی دانست.علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه ایران بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده زعفران است،گفت: هیچ کشوری از لحاظ کیفی نتوانسته با زعفران ایرانی رقابت کند.
به گفته وی، در دهه ۵۰ و ۶۰ تعداد خریداران زعفران ایرانی به ۱۰ کشور نمی رسید، اما اکنون ۶۰ تا ۷۰ کشور هدف صادراتی ما هستند که این امر امتیاز بزرگی برای کشورما محسوب میشود.
حسینی ادامه داد: با توجه به کاربرد زعفران در صنعت غذا و دارو، از این رو برای معرفی کیفیت زعفران تولیدی در بازارهای دنیا باید در خصوص شناسایی محصول به بازارهای هدف بیشتر سرمایهگذاری کنیم که براین اساس میتوان آینده بهتری برای توسعه صادرات زعفران در آفریقا و برزیل داشت که براین اساس میتوان ارزآوری قابل توجهی داشت.به گفته عضو شورای ملی زعفران، در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ درصد زعفران تولیدی به بازارهای هدف صادر و ۲۰ تا ۲۵ درصد در بازار داخل مصرف میشود.
به گزارش زهرا سلیمانی خبرنگار نگرش اقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ وی درباره آخرین وضعیت بازار زعفران گفت: در حال حاضر بازار زعفران از روند عادی و باثباتی برخوردار است، اما برای کشاورزان ایده آل نیست.