
وزیر جهاد کشاورزی:
نقش روابط عمومی تبیین گفتمان امنیت غذایی است
راهاندازی ۵۰۰ بازار روستا تا پایان سال ١۴٠۴
وزیر جهاد کشاورزی روابط عمومیها خط مقدم تبیین گفتمان دولت در گسترهای ملی و فراملی دانست و گفت: نقش روابط عمومی در این جهاد کشاورزی تبیین، فرهنگسازی و ساختاردهی به گفتمان ملی در حوزه امنیت غذایی و عدالت اجتماعی است.غلامرضا نوری قزلجه شامگاه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴، در نخستین اجلاس روابط عمومیهای وزارت جهاد کشاورزی که در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) استان البرز برگزار شد؛ اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، بهویژه شهدای سنگرساز بیسنگر و نیز جانباختگان حادثه ناگوار هوایی اواخر اردیبهشت سال گذشته که شامل وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و تعدادی از همراهان آنان بود، گرامی میداریم و برای روح آنان درود و رحمت طلب کرد.
وزیر جهاد کشاورزی ضمن تبریک روز روابط عمومی به فعالان این عرصه، با اشاره به نقش مهم روابط عمومیها در سیاستگذاریهای وزارتخانه بیان داشت: روابط عمومیهای وزارتخانه فقط نماینده یک اداره یا سازمان نیستند، بلکه نماینده صدای وزارتخانه ای هستند که مستقیم با زندگی و امنیت غذایی همه مردم ایران در ارتباط است.وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دلیل دامنه گسترده مأموریت خود، از معدود نهادهایی است که ذینفعانش شامل تمام جمعیت کشور میشود، عنوان کرد: بنابراین، نقش روابط عمومی در این وزارتخانه صرفاً اطلاعرسانی نیست، بلکه تبیین، فرهنگسازی و ساختاردهی به گفتمان ملی در حوزه امنیت غذایی و عدالت اجتماعی است.نوری تأکید کرد: روابط عمومیها باید خط مقدم انتقال سیاستهای بالادستی وزارتخانه از جمله حمایت از تولید داخلی، ترویج بهرهوری، عدالت در توزیع منابع و دفاع از سلامت و کیفیت محصولات کشاورزی باشند.
وی امنیت غذایی را یکی از پایههای مهم امنیت ملی کشور دانست و افزود: بزرگترین اندیشمندان امنیت ملی جهان معتقدند کشوری که امنیت غذایی نداشته باشد، حرفی برای گفتن در سطح بینالملل ندارد. نمونه عینی آن وضعیت امروز مردم مظلوم غزه است که رژیم صهیونیستی از غذا به عنوان سلاح استفاده میکند.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مصرف بالای مواد غذایی وارداتی مانند روغن، شکر و قند در ایران و نقش آن در افزایش بیماریهای قلبی و دیابت، تأکید کرد: ما پیامهای بسیاری برای انتقال به مردم داریم که روابط عمومیها باید آنها را با قدرت و به موقع منتقل کنند.وی با اشاره به تسویه بدهیهای سنگین نهادهای وابسته به وزارتخانه و افزایش صادرات ۳۵ درصدی محصولات کشاورزی، افزود: این دستاوردها حاصل تلاش شبانهروزی مجموعه جهاد کشاورزی است و روابط عمومیها باید بدون اغراق و بهموقع آن را منعکس کنند.
به گزارش زهرا سلیمانی خبرنگار نگرش اقتصادی به نقل از ایانا، نوری قزلجه با قدردانی ویژه از عملکرد روابط عمومیها در شرایط سخت و پرچالش امروز، خطاب به آنان تاکید کرد: شما چشم و گوش وزارتخانهاید؛ باید از همه چیز زودتر بدانید، درست تحلیل کنید و سریع واکنش نشان دهید. اعتماد مردم و بهرهبرداران را شما میسازید که بزرگترین سرمایه وزارت جهاد کشاورزی است…